Site Overlay

Selkokielellä

Minun nimeni on Linnéa Henriksson. Olen ehdokkaana kuntavaaleissa Raaseporissa. Olen asunut Raaseporissa vuodesta 2005. Aikaisemmin asuin Paraisilla, missä olen syntynyt. Olen myös asunut jonkin aikaa Ruotsissa.

Työskentelen Åbo Akademissa. Åbo Akademi on Suomen ruotsinkielinen yliopisto. Se sijaitsee Turussa, joten monta vuotta olen kulkenut junalla Turkuun useita kertoja viikossa. Olen opettaja, opetan muille, miten hallinto toimii. Olen myös tutkija, tutkin kuntia. Kunnat ovat siis sekä minun työni, että minun harrastukseni.

Olen naimisissa ja minulla on kolme lasta, Asumme Tammisaaressa, Gammelbodassa. Vapaa-ajalla teen puutarhatöitä, kuntoilen ja neulon. 

Olen harrastanut kunnallispolitiikkaa pitkään. Aloitin jo Paraisilla. Siellä olin sosiaali- ja terveyslautakunnan jäsen. Raaseporissa olen ollut valtuuston jäsen vuosina 2009-2012 ja 2017-2021. Minulla on myös ollut muita tehtäviä. Kahden viime vuoden aika olen toiminut Raaseporin valtuuston puheenjohtajana.

Minusta on tärkeä, että ihmisten arki on helppoa. Pitää olla helppoa saada yhteyttä, jos haluaa puhua jonkun kanssa. Pitää olla helppoa ymmärtää miten kaikki toimii.

Raasepori on kunta, jossa moni asia toimii hyvin. Niitä asioita, jotka eivät toimi hyvin yritämme parantaa. Raaseporilla on myös taloudellisia ongelmia. Siksi emme voi voida tehdä kaikkea mitä haluaisimme. Kaikkia ongelmia ei voida ratkaista samanaikaisesti ja heti, täytyy ottaa vähän kerrallaan.